2019. szeptember 18., szerda

Játék tűvel-cérnával

             Avagy tűzés kedvünkre.




A minap jutott eszembe , mindég nagyban gondolkodom , pedig időnként nagyon jó csak úgy leülni a varrógép elé és kedvemre tűzni, játszani a formákkal mintákkal.
Így adódott, hogy előkaptam egy darab sárgászöld pamutvásznat, ugyanolyan anyagminőségű mintás zöld vásznat a hátlaphoz,és 2 réteg vékony flízt használva elkészítettem a foltszendvicset.

Persze azért ezen a kb A3 nagyságú anyagon is legyen egy fő motívum ehhez kedvenc mintámat a tollast választottam.
Az anyagra frixion tollal felrajzoltam az íves vonalakat ez lett a tollasminta alapja.
A tűzéshez narancsosvörös Tridália 40-es gépi hímzőcérnát  választottam , a háttérhez pedig egy közepes bézs színű  Tridália gépihímzőcérnát . Alsó szálnak is ugyanezeket a cérnákat tettem.

A terv az volt hogy a tollas köré 3 sor echo azaz viszhang tűzést teszek majd apró körökkel buborék mintával kitöltöm a teljes tűzendő felületet.Neki is láttam a feladatnak, pesze ilyenkor kibújik a kisördök és megmozdul agyunk kreatív fele, és elkezdtem játszani a körökbe, elszórtan  apró spirálmintát tettem , majd egy nagyobb spirálminta köré tollakat tűztem . Három ilyen tollast is beszúrtam  a háttérbe egy nagy háromszöget alkotva helyeztem el őket.




Egy szó mint száz, ez a délután igen csodásan telt , nagyon jól szórakoztam miközben egy szép kis faliképet alkottam. Ám amit egy ilyen játékos alkotás közben észre sem veszünk ,hogy közben fejlődünk, egyre ügyesebb ,  begyakorlottabb mozdulataink lesznek tűzés közben.
Ha Te is kedvet kaptál a gyakorláshoz , készíts egy foltszendvicset és tűzd meg kedvenc mintáddal.
Vajon milyen lenne ez a tollasminta másmilyen háttérmintával?
Hamarosan újabb ötletet hozok, addig is
                                                                                           Boldog Öltögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése