2018. július 3., kedd

Tüzzünk de hogyan?

.

                                        Szabad gépi tűzés
                                                  (1.rész)

Foltmunkáink végleges képét a tűzés adja.
Egy jó tűzés mintával kiemelhetjük, szebbé tehetjük a foltmunkánkat.
De a fordítottja is igaz, egy rosszul megválasztott  minta tönkre is teheti a kész mű látképét.
Mondják, az a legjobb ha már akkor tudjuk hogyan fogjuk megtűzni a terítőt amikor elkezdjük varrni a fedlapot. Tapasztalataim szerint ez csak nagyon ritkán fordul elő. Vannak ötleteim már a kezdeteknél de az mindig változik. Valójában amikor elkészül a fedlap akkor kezdek el gondolkodni a végleges tűzőmintákon.
 A patchwork falamra felterítem a fedlapot
és kezdődhet a tervezés. Ilyenkor sokat rajzolok. Teszem a dolgom végzem a napi feladataim, időnként benézek a foltmunkára és a nap folyamán minden ötletet papírra vetek . Ezek csak firkák de később ezeket finomítom , kitalálom milyen legyen a fő tűzőmotívum milyen háttértűzésekkel kombináljam. Végül minden a helyére kerül,elkészülnek a kész rajzok , és ez az izgalmas folyamat lezárul .

A foltszendvics:

Ennél a folyamatnál gyakori kérdés , hogy milyen flízt használjunk.
Évekkel ezelőtt egy nagy áruházban kapható egyszerű olcsó varrógéppel kezdtem első tűző próbálkozásaimat. Sokat küszködtem mert állandóan húzta az anyagot nyúlt a flíz a gép alatt.
Akkoriban kezdték itthon is forgalmazni az úgynevezett kesztyűbélést, amit kipróbáltam és azóta is imádok vele dolgozni.
Ma már bátran használom  a 100-200 grammos  poliészter flízt is de a varrógépem kedvence a kesztyűflíz.
Ebből is már 2 féle vastagság kapható, én mindenbe a 100 gr-os  kesztyűbélést használom.
Azonban ha egy nagyon pufi trapuntós hatást szeretnénk elérni akkor egy 150-200gr-os poliészter flízt javaslok.



Ezen a fotón 2 féle flíz látható az alsó egy 70 gr-os poliészter flíz , a felső egy 100gr-os kesztyűflíz
jól látható ez mennyivel tömörebb.
Lássunk egy példát , a következő két mintadarabhoz a spirál mintát választottam azonban különböző flízt használtam.

Ehhez a kis tűzött darabhoz pamutvászon anyagot , 150 gr-os poliészter flízt használtam .A flíz vastagsága miatt láthatóan pufis hatásúak  lettek  a spirálok és a körök. Ez főként a nagyobb motívumoknál látható.Játszottam a formákkal és azok méretreivel .

Ennél a mintadarabnál is pamutvásznat használtam, azonban 70 gr-os vékony poliészter flízt tettem bele. a csigák itt is szépen kirajzolódnak , de nincs olyan trapuntós hatása mit az előző darabnál.

Hamarosan újra jelentkezem, a folytatásban beszélek a tűkről, cérnákról.
Addig is,

Boldog Öltögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése