2018. június 28., csütörtök

Tűzött neszeszer készítése



Egy -egy  neszeszer készítéséhez nem sok anyag kell, azonban igen jó gyakorló darab azoknak, akik most próbálgatják , tanulják a szabad gépi tűzést. Tűzhetsz rá különböző minta kombinációt , de akár csak egyfajta minta tűzésést is gyakorolhatod a felületen ,
majd a készre tűzött anyagból egy szép kis neszeszert vagy akár pénztárcát készíthetsz.
Én ma ezt a doboz neszit készítettem ,
de lássuk hogyan is készült.
A neszi kész mérete. 23.5 cm x 8 cm x 7 cm
Anyagszükséglet:
1 db, 32cm x 37 cm nagyságú egyszínű pamutvászon
1 db 35cm x 40 cm nagyságú merevflíz
1 db 37 cm x42 cm nagyságú a fedlappal színben harmonizáló pamutvászon

Az egyszínű zöld pamutvászon anyagom széleitől 1 cm -re húztam egy vonalat Frixion tollal.
Ezután elkészítettem a folt szendvicset. Hátlap  anyagként egy zöldszínű mintás pamutvásznat használtam ez egyben a neszi bélése lesz.Ragasztó spray-vel rögzítettem a 3 réteget.
Természetesen sima flíz is használható hozzá ha nincs otthon merevflíz, ez utóbbit  táskákhoz használjuk nagyon jó tartást ad.
                                                                      A Tűzés

 Először megterveztem a minta kombinációt papíron , már ez egy remek gyakorlat  hogy minden tűzésmintát papíron rajzolva gyakorlod a formák készítését.
És ami már egyszer az izmodban van azt a mintát könnyedén rajzolod a varrógépeddel is.
amint látod a minták elválasztásához szabadon tűzött hullámvonalakat használtam.Ezeket tűztem meg elsőként, menet közben beletűztem a köröket is.
Mivel már  a tűzött hullámvonalakkal kis zárt részeket alakítottam ki, így nincs jelentősége hogy éppen hol kezdem a minták tűzését , hiszen a 2 hullámvonal közötti részből az anyagod már nem tud kimászni.


Amint a fotón is látszik, középre egy virágszirom tollasmintát tűztem , de került mellé szalagcukorka, körök, spirálok.

Elkészült a tűzés, most a szélét körben meg kell szabni, a tűzött egyenes vonaltól körben kimértem a varrásráhagyást ami 0.75 cm és levágtam a felesleget.

A doboz formájú neszeszer készítése:

Az anyag széleket körben cikk-cakk öltéssel eltisztáztam.
 Méteres cipzárból pár centiméterrel  hosszabb darabot szabtam , ketté vettem  és színt színre fektetve a 35 cm hosszúságú szélekre helyeztem , csipeszekkel rögzítettem és cipzárvarró talppal a helyére tűztem.



A cipzárt az anyag hátoldala felé hajtottam kissé levasaltam majd letűztem az anyag szélét,  éstalpszélességben is az anyag szélétől. Ráhúztam a cipzár kocsit és a felesleges cipzár darabokat a végekről levágtam.
Színoldalával befele félben hajtottam az anyagot ahogy a képen is látod, a cipzár kissé legyen nyitva hogy majd ki lehessen fordítani . az anyag mindkét végét talpszélességben összetűztem, majd cikk-cakk öltéssel eltisztáztam.

Ezután jön a neszi magasságának kialakítása.Most  úgy hajtsd félbe az anyagot hogy a cipzáros rész a hajtás vonalon legyen ahogy a képen is van, így a végeken egy ilyen négyzet formát kapsz.
A saroktól bemértem 1.5" -et kb 4 cm-tbehúztam a vonalat, Ezt mind a 4 saroknál megismételtem.
Majd a vonalak mentén letűztem.Így 8  cm magas és 7 cm széles lesz a neszi vége.
 Ha  kevesebb cm-t mérsz be a sarkoktól akkor alacsonyabb és szélesebb neszit kapsz, ha többet akkor magasabb  és keskenyebb lesz a neszid.
 A sarkokat középre hajtottam , és kézi öltésekkel összetűztem , néhány öltéssel  a cipzáros részhez is rögzítettem. ezután kifordítottam és már kész is a tűzött neszeszer.
így néz ki a neszi egyik vége.
Ugye milyen , egyszerű, gyors és mutatós egy ilyen neszeszer.

                                                                             Boldog Öltögetést!




1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép de ezt a tűzést nem egyszerű varrni,sokat kel gyakorolni.

    VálaszTörlés