2018. január 8., hétfő

Hogyan készítsünk keretet 45 fokos sarkokkal a foltmunkáinkhoz






Ez egy nagyon egyszerű , gyorsan elkészíthető technika.Főként akkor használjuk ha képkeret jellegű szélt szeretnénk varrni a faliképünknek, takarónknak. Éppen ilyen széllel készítettem a "Napnyugta" című faliképem, így ezen mutatom be a 45 fokos sarok készítését lépésről lépésre.



Első lépésként kiszámolom milyen hosszú csíkot szabjak a szélekhez. Ehhez lemérem a falikép
oldalát, ehhez az értékhez hozzáadom kétszer a szél szélességét.
Ehhez a faliképhez 11.5 cm széles csíkokból készítem a szélét. A falikép oldala 89 cm , tehát a két oldalsó szélhez leszabok  2 db ( 89 cm + 11.5 cm + 11.5cm)  112 cm hosszú csíkot a fekete vászonból. ( Én szeretek kicsit bővebb anyaggal dolgozni így ráhagyok mindkét végére 1-1 cm-t , így 114 cm hosszú csíkokat szabtam.)

A  fekete textilcsík mindkét szélén bemérem a 11.5cm-t  (esetemben 12.5 cm) szabókrétával bejelölöm, ez csak egy segédvonal lesz. Majd ettől a vonaltól befele kimérem a varrásráhagyást  ami 0.75cm .
Amint azt a képen is látod, színnel lefele a bargello panel színoldalára fektetem  a berajzolt segédvonal a bargello panel szélénél van.                


Gombostűkkel rögzítem egymáshoz a két anyagot. Az első gombostűt pontosan a varrásráhagyás jelölő pici vonalba szúrom. Itt fogom indítani a varrást , és a végén  ennél a jelölésnél fogok megállni.

Összetűzöm a két anyagot a szél mentén .
Ugyanígy rátűzöm a másik szél csíkot  a falikép szemközti oldalára.

A helyére tűzött széleket  kihajtom, levasalom.
Ezután az alsó és felső szélek következnek . lemérem a bargello panel fölső szélének a hosszát,
és ugyanúgy mint az oldalsó széleknél kiszámolom milyen hosszú csíkokat szabjak a fekete vászonból. Mindkét csíkon bejelölöm a segédvonalakat és a varrásráhagyást jelző vonalakat, mint azt az oldalrészeknél tettem.
Varrás,  lehajtom az oldalsó szélt a varrásráhagyásnál, ahogy a képen is látod.


Ezután  színnel lefele ráfektetem a bargello panel színoldalára, a segédvonalam ismét a bargello panel szélénél fut. Gombostűkkel egymáshoz rögzítem az anyagot és megtűzöm , most is a varrásráhagyást jelölő vonaltól indítom a varrást és a végén ennél a jelölésnél megállok.
Ugyanígy a helyére tűzöm az alsó szélt is, majd kihajtom , levasalom.



Itt már minden szél a helyére van tűzve, Ki kell alakítani a 45 fokos sarkokat.


A sarkok elkészítéséhez átlósan félbe hajtom a faliképet színnel befele, úgy ,hogy a falikép alsó és egyik oldalsó széle pontosan egymáson feküdjön. Kézzel jól kisimítom , ellenőrzöm hogy milliméter pontosan egymáson fekszenek e.

Ezután a vonalzó 45 fokos jelölő vonalát a fekete vászon  széléhez illesztem, és a varrástól kiindulva  krétával behúzom a varrásvonalat .Gombostűkkel rögzítem.


Megtűzöm a jelölő vonalon , a varrást az előző varrat végétől indítom és kifele haladok .


Kihajtom a széleket, és levasalom.
Kész a tökéletes 45 fokos képkeret szél.



A varrattól 0.75 cm -re levágom a felesleges anyagot.


Az előző lépéseket megismétlem mindegyik  saroknál.
Íme elkészült a képkeret szél  a bargello faliképemhez.



                                                               Boldog Öltögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése