2017. március 11., szombat

Tűzött Párna Szívmintával





Barátnőmnek készítettem ezt a párnát .Barna alapon fehér mintás ágytakarója van , így  adott volt a színösszeállítás.
A párnához sötétbarna nehézselyem anyagot használtam, a Valentin napi szívmintám kicsinyített változatát tűztem a közepére majd kukacoló azaz a stippling mintát használtam a háttér kitöltéséhez.

Hogyan készült:
A párna kész mérete 40cm x 40cm
Így  45cm x 45 cm nagyságú anyagot szabtam a nehézselyem anyagból , kissé nagyobb flízt és kb, 50 cm x 50 cm fehér pamutvásznat használtam hátlapnak. Mivel ez a párna belsejében lesz így a hátlap színe nem fog látszani.
Eddig még sosem dolgoztam ilyen anyaggal így munka közben tapasztalatokat is gyűjtök, hogy hogyan viselkedik , milyen dolgozni a nehézselyemmel. Bár körkéssel szabtam méretre az anyagot ,mégis úgy látom miután az anyagot elmozdítottam a vágólapról, olyan mintha deformálódna a széle.
Ez az érzés megmaradt amikor a mintákat rajzoltam fel az anyagra, kissé csúszik mászik, érdemes jól lerögzíteni . A minta felrajzolásához vastagabb kréta ceruzát használtam, hogy jól látható vonalakat kapjak.
Összeállítottam a folt-szendvicset, biztosító tűkkel rögzítettem egymáshoz a három réteget, majd fehér 40-es Tridália hímzőcérnával megtűztem a szívmintát. alsó szálnak 120 as Moon cérnát használtam.


A háttér tűzéséhez 80-as sötétbarna poliészter cérnát választottam .  A tollasmintákat háromsoros vízhang tűzéssel hangsúlyoztam , majd a teljes hátteret lekukacoltam.
Ezután méretre szabtam , ez esetben  41.5 cm  x 41.5 cm nagyságúra.



Egy igazi tűzött párna háta is tűzött, ezért a hátához is összeállítottam a három réteget majd stippling-gel azaz kukacoló mintával díszítettem.Végül a párnát készre varrtam.


A kezdeti nehézségeket leküzdve amit az anyag csúszóssága okozott , a gépi tűzésnél már ez nem volt probléma, nagyon  jó és könnyű volt tűzni, a végeredmény igazán tetszetős. A tűzött anyag tapintása selymes, bársonyos.
A tűzés során eljátszottam a gondolattal hogy egy nap készítek magamnak egy gyönyörű tűzött ágytakarót bordó nehézselyem anyagból. Egy újabb terv a bakancslistámon.


Boldog Öltögetést!   Happy Quilting!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése